Change the Game! Wat doet Wilde Ganzen aan fondsenwerving in partnerlanden?

De voorloper: Action for Children

Foto-Wilde-Ganzen2

Al in 2006 is Wilde Ganzen gestart met het programma Action for Children (AfC). Je kunt dit beschouwen als het Wilde Ganzen-model van verdubbelen van geworven inkomsten door particulier initiatieven – maar dan geëxporteerd naar het buitenland.

  1. AfC versterkt nationale partnerorganisaties in Brazilië, India, Kenia en Zuid-Afrika door investeringen, trainingen, uitwisseling en coaching op het vlak van communicatie, marketing, fondswerving en trainingsvaardigheden van hun medewerkers.
  2. De partnerorganisaties trainen community-based organisations – kleine lokale initiatieven – om in hun directe omgeving de helft van de benodigde middelen te werven voor hun eigen projecten.
  3. De partnerorganisaties geven steun aan die kleine lokale organisaties door verdubbeling van de lokaal geworven fondsen: het ‘Wilde Ganzen-model’.

Het vervolg: Change the Game

changethegamelogoHet succes van het Action for Children-programma heeft geleid tot een nieuw initiatief: Change the Game. Hiervoor ontwikkelt Wilde Ganzen een wereldwijd beschikbare ‘academie’ voor nationale en lokale fondsenwerving en voor ‘claim making’ (lobby en advocacy). Dit online portal omvat:

  • Een database met gegevens over nationale wetgeving met betrekking tot fondsenwerving en beleidsbeïnvloeding, en de thema’s onderwijs, gezondheid, water en sanitatie.
  • 1.001 inspirerende voorbeelden, verzameld uit Action for Children, werk van Wilde Ganzen met particulier initiatieven, bijdragen van nationale partnerorganisaties en iedereen met een goed voorbeeld waar ook ter wereld.
  • Bibliotheek met relevante literatuur.
  • Een reeks digitale workshops onder begeleiding van een online coach.
  • Discussie- en focusgroepen.

Change the Game beoogt eind 2020 de volgende resultaten te behalen: 

  • Een groot aantal organisaties getraind in cursussen via workshops, en duizenden meer via digitale modules en cursussen.
  • Elke organisatie heeft gemiddeld 50 donateurs met een gemiddelde bijdrage van € 10,- en €500,- uit het bedrijfsleven.
  • Dit zal leiden tot vele miljoenen extra inkomsten per jaar voor armoedebestrijding en sterkere, beter gewortelde en onafhankelijker maatschappelijke organisaties.

De site www.changethegameacademy.org gaat op 26 januari 2016 live! Houd onze website in de gaten voor meer informatie en ontwikkelingen van de Change the Game Academy.

Ga terug naar de pagina ‘Fondsenwerving’.